مرگ سهراب و فرود از دید دکتر کزازی

«فرود با مرگی بیهوده و بی منطق از  جهان می رود که نیک به مرگ سهراب می ماند.

از دید نماد شناسی  اسطوره، فرود نیز همانند سهراب پیش از آن که زاده شود مرده است؛ فرود همانند سهراب نماد گومیچشن یا آمیختگی است : باب او سیاوش است و مام او جریره ، دخت پیران  ویسه. ایران که سرزمین اهورایی و سپند روشنایی است، در او ، با توران که سرزمین اهریمنی و گجسته و تاریکی است در هم آمیخته اند. فرجام و کیفر آمیختگان نیز جز مرگ نیست. از این روی ، فرود همچون سهراب باید بمیرد ، و مرگ او پیش از زادن وی رقم زده شده است و مرگی است ناگزیر و چاره ناپذیر.»


نامه باستان

دکتر کزازی

جلد چهارم صفحه 373

نظرات 2 + ارسال نظر
فلورا دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 07:47

سلام پروانه بانو
من هم از این سرای خبر نداشتم.
غول تلگرام و اینستاگرام همه رو ربوده!
من تلگرام و اینستاگرام نیستم. فیسبوک هم ماهی یکبار اکتیو میشم اما باز هم اینقدر مطالب خواندنی و خبری در فضای مجازی زیاده که نمیتونم منظم باشم و هدفمند مطالعه کنم!
بهتر نیست گفتگوهایی درخصوص "بازگشت به خویش غیر مجازی" داشته باشیم؟
لازم به تذکر هست که تا زمان شکوفایی وبلاگستان فارسی این مشکلات دیده نمیشد. یا کمتر دیده میشد

سلام فلورا جان
دنیای مجازی مانند اهریمن اگر مراقب نباشیم ما را میبلعد ولی می توان آن را به بند کشید و به سود خود استفاده کرد. سعی من در سودجستن از این دنیاست.

این پیام رو 25 مرداد نوشتی و من ندیدم. تازه الان دیدم!
یعنی از اون موقع اینجا نیومدم!

محسن دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت 13:34 http://after23.blogsky.com/

اینجا کی درست شده که من خبر نداشتم؟

اینجا را درست کردم تا یادداشت هایم را از شاهنامه بنویسم یعنی خودم را مجبور کنم اینجا بنویسم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.